CHŁOPIEC PIANISTA DO FILMU

Do nowego filmu fabularnego Macieja Pieprzycy, poszukujemy CHŁOPCA w wieku 9-13 lat, drobnej budowy, do 140cm wzrostu, GRAJĄCEGO NA FORTEPIANIE.

Aktualne zdjęcia wraz z numerem kontaktowym do rodzica proszę przesyłać na adres iszpilka@gmail.com w tytule proszę wpisać „chłopiec – pianista”

Czytamy na stronie: Outside Casting Agency

 „Ikar. Historia Mietka Kosza”  – reżyseria i scenariusz –  Maciej Pieprzyca,  prod. RE Studio Sp. z o.o.

Scenariusz filmu został oparty na biografii tragicznie zmarłego w wieku 29 lat pianisty Mieczysława Kosza*. Film przybliża najważniejsze epizody z jego biografii. Od ubogich czasów dorastania na Zamojszczyźnie, przez tragedię utraty wzroku w wieku dwunastu lat i związaną z tym traumę, po przełomowy koncert na Jazz Jamboree 1967, będący pierwszym wielkim sukcesem, który objawił światu jego wielki talent.

Co my mamy z tym wspólnego?

W naszej szkole jest wielu chłopców- pianistów… 😀 

 

Poproszono nas, aby zainteresować tematem chętnych do castingu, który odbył się w naszej sali kameralnej w czwartek, tj. 14.06.2018r. Przybyli zatem chłopcy spełniający „na pierwszy rzut oka” wymagania. Otrzymali scenariusz jednej ze scen filmu. Mieli czas na przeczytanie go i wstępne przygotowanie. Po ćwiczeniach próbnych, zaczęło się nagranie. Towarzyszyliśmy chłopcom, bo to dla nich było nie lada wyzwanie. Granie na fortepianie okazało się całkiem prostą sprawą w porównaniu z utożsamieniem się z postacią –  chłopcem, który właśnie dowiedział się, że już nigdy nie będzie widział…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Do filmu potrzebnych jest ok. 800 nagrań z różnymi młodymi aktorami, a sam reżyser wybierze najwłaściwszą osobę. Będziemy śledzić kolejne etapy powstawania filmu – okazuje się, że wielu z nas o tym wyjątkowym i tragicznym, lecz niezwykle uzdolnionym muzyku niewiele wie. A przecież są  wśród nas  uczniowie, próbujący swoich sił i w tej dziedzinie muzyki.

Niech ten casting stanie się okazją do poszerzenia wiedzy także z tego zakresu!

O muzyku

*Mieczysław Kosz (ur.10 lutego 1944 w Antoniówce k. Tomaszowa Lubelskiego, zm.31 maja 1973r. w Warszawie)

 – polski pianista i kompozytor jazzowy, absolwent średniej szkoły muzycznej, który wywarł znaczący wpływ na polską szkołę jazzu.

Mieczysław Kosz: jazzman romantyczny

    – Był postacią tragiczną, ale jakże piękną. Osobą wyjątkowo potrzebującą ciepła, miłości i opieki – mówił Michał Margański.

Niewidomy pianista i kompozytor jest jednym z tych artystów, których wpływ na polską szkołę jazzu bardzo trudno przecenić. Jego styl to połączenie jazzowej pianistyki z tradycjami muzyki romantycznej i elementami polskiego folkloru.

Pod koniec lat 60. – jako jeden z prekursorów – nagrywał dla Polskiego Radia. Współpracował m.in. z  Januszem Stefańskim i Janem „Ptaszynem” Wróblewskim, grał na festiwalach Jazz Jamboree i Jazz nad Odrą. Jest autorem płyty „Reminiscence” (1971), do której okładkę przygotował Marek Karewicz. 
Mieczysław Kosz był bardzo cenionym jazzmanem. Pod względem stylistycznym często porównywano go do Billa Evansa. Zginął tragicznie w 1973 roku, wypadając z okna mieszkania – nie wiadomo, czy było to samobójstwo, czy tragiczny wypadek.

Tablica pamiątkowa M. Kosza w Zamościu przy dawnej siedzibie Jazz Clubu im. M. Kosza

 

 

 

O filmie

„Ikar. Historia Mietka Kosza” skupia się na najważniejszych wątkach z życia pianisty, przedstawionych w porządku raczej „emocjonalnym”, niż chronologicznym. „Od chłopaka z biednej rodziny mieszkającej w mikroskopijnej, skąpanej w błocie wiosce na Zamojszczyźnie, przez tragedię utraty wzroku w wieku dwunastu lat i związaną z tym traumę. Przełomowy koncert na Jazz Jamboree 1967, będący pierwszym wielkim sukcesem, który objawił światu jego wielki talent. Śledzimy wzloty kariery, okupione samotnością, doskwierającą potrzebą akceptacji i miłości. Upadki, związane z nałogiem alkoholowym, nieradzeniem sobie z życiem i nagłą sławą. Do czasu odrodzenia, związanego z poznaniem miłości jego życia, Ewy, i uporania się z prześladującymi go traumami dzieciństwa.” – pisze producent filmu o fabule. 

Nie jest jeszcze znana obsada obrazu. Zdjęcia planowane są na 2018 rok. Budżet filmu opiewa na kwotę 7,8 mln, w tym 2 mln zostały pozyskane z Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Film produkują Renata Czarnkowska-Listoś i Maria Gołoś z RE Studio. 

– To będzie opowieść o tym, jak utrata wzroku przeobraziła się w chęć bycia najlepszym pianistą w Polsce, na świecie: „grając widzę”, „dopóki gram, jestem zdrowy” – tak mówił. „Ikar” to opowieść o drodze Mietka na szczyt i w walce z jego demonami, kalectwem, samotnością, nałogiem, brakiem miłości – dodaje reżyser. 

O reżyserze

Dr hab. Maciej Pieprzyca (ur. 5 maja 1964 w Katowicach) – polski reżyser filmowo-telewizyjny, scenarzysta, dziennikarz dokumentalny, pisarz.

Studiował dziennikarstwo na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach (1984-89), scenariusze w Łodzkiej Filmówce (1988-1990) i reżyserię na Wydziale Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach (1990-1993).

Scenarzysta i reżyser filmów fabularnych:

 – „Chce się żyć” (m.in: Grand Prix MFF w Montrealu, Silver Hugo na MFF w Chicago, Srebrne Lwy na FPFF w Gdyni, 5 Orłów Nagród Polskiej Akademii Filmowej w 2014 roku)

 – „Drzazgi” (Nagroda za najlepszy debiut na FPFF w Gdyni 2008, Gold Medal na MFF w Houston)

 – „Barbórka” (Nagrody FPFF w Gdynii, oraz MFF w Houston 2005)

 – „Inferno”

nagradzanych spektakli Teatru Telewizji „Fryzjer”, „Padnij”, „Rodzinny Show”, „Komu wierzycie”

oraz filmów dokumentalnych „Jestem mordercą”, „Przez nokaut”, „Inna”.

 

Ekspert Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. W 2013 wydał powieść pt. „Chce się żyć”.

Zdj. i tekst – k.j.

Copyright © All right reserved.
Skip to content